WUP_naglowek

Procedury zakładania indywidualnej działalności gospodarczej

  1. Rejestracja działalności gospodarczej (CEIDG-1)
  2. Działalność reglamentowana (regulowana, koncesjonowana, wymagająca licencji, zezwolenia)
  3. Pieczęć firmowa
  4. Bank
  5. Urząd Skarbowy
  6. Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  7. Państwowy Inspektorat Pracy
  8. Terenowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna
  9. Kalendarz przedsiębiorcy


Bank

Teoretycznie brak jest w polskim prawodawstwie bezpośredniego przepisu, który zobowiązywałby przedsiębiorcę do posiadania rachunku bankowego. Jednak część rozliczeń może być dokonywana wyłącznie za jego pośrednictwem:

  • rozliczenia pomiędzy przedsiębiorcami;
  • rozliczenia przekraczające określone limity (równowartość 15 000 euro);
  • przekazanie składek przez płatnika do ZUS
  • zapłata związanych z działalnością gospodarczą podatków;
  • otrzymanie zwrotów w zakresie podatku od towarów i usług.

Przedsiębiorca może mieć więcej niż jeden rachunek bankowy. W takim wypadku zgłoszeniom w urzędzie skarbowym, ZUS itd. podlegają wszystkie te rachunki.